ro | en
Anuala de Arhitectură » Ediţia 2009 » Changing the Face
Ediţia '09: prezentare | înscriere | proiecte | premii | imagini

Expoziţia Changing the Face - Architectural Studies for Skin and Shelter

Organizată în cadrul Anualei de Arhitectură Bucureşti de către DuPont

Expoziţia organizată în cadrul Anualei de Arhitectură Bucureşti 2009 de către DuPont a fost prezentată pentru prima oarâ la târgul BAU Munchen de la sfârşitul anului 2008. Expoziţia documentează rezultatele unui workshop desfăşurat de către DuPont în septembrie 2008, în Italia, la care au participat şase renumite birouri de arhitectură din Europa, şi care a avut ca temă proiectarea unei faţade noi, fictive, pentru Coloseum, pe bază de materiale şi tehnici de ultimă oră.

Conceptele: Icon in flux semnat Robert Erlac – Bothe Richter Teherani, Hamburg; Reconstruction through subtraction de Hans Focketyn, Basel; Kolosseum de Hannes Pfau – UNStudio, Amsterdam; */segni e rughe/* - Traces and Folds al lui Andre Santer - J. MAYER H., Berlin; Corianosseum semnat Paul Kath de la Coop Himmelblau, Vienna şi Kolosskop de Boris Kunz – Dietz Joppien Architekten, Frankfurt au fost expuse la München.

Eliberaţi de constrângeri de natură financiară sau referitoare la viabilitate, arhitecţii au conceput faţade inovatoare, pe bază de materiale DuPont de ultimă generaţie: DuPontTM Corian®, DuPontTM Alesta®, DuPontTM SentryGlas® Expressions, DuPontTM SentryGlas® sau DuPontTM Tyvek®.

Proiectul final propune construirea, în partea sudică a arenei, acum în mare parte distrusă, a unei instalaţii tip copertină, care să reflecte lumina în întregul spectru de culori. Arhitecţii au pornit de la ideea că, deşi structura originală este încă vizibilă, fundalul istoric nu mai poate fi decodat. Prin urmare, noul aspect, chiar dacă pur ipotetic, reprezintă o aducere în prezent a Coloseumului, prin sticlă, oţel şi lumină artificială.

Noua instalaţie interacţionează cu spaţiul public existent şi creează noi moduri de a percepe un monument cunoscut în întreaga lume, dar, în acelaşi timp, se delimitează de construcţia antică, prin formă, material şi structură. Elipsa, care urmăreşte un traseu imaginar al gladiatorilor, este în mod intenţionat deschisă şi are aspectul unei panglici vibrante, de sticlă. Acest aspect curgător este obţinut prin utilizarea de panouri mari de sticlă, curbate, fabricate din DuPontTM SentryGlas®, fiecare dintre ele punctând un episod din istoria Colosseumului. Panglica de sticlă este sprijinită de o structură de oţel filigranat, cu rolul de a preveni coroziunea, dar şi de a simboliza timpul care „apasă” asupra monumentului. Pe perioada nopţii, pe suprafaţa noii structuri are loc un joc de lumini, care „aduce la viaţă” elipsa de sticlă.

În cadrul Anualei de Arhitectură Bucureşti 2009, DuPont şi igloomedia reiau conceptul de bază al workshopului desfăşurat anul trecut şi le propun arhitecţilor bucureşteni un concurs de idée care vizează proiectarea unei faţade fictive pentru, de astă dată, un landmark arhitectural autohton – Casa Poporului. Cele mai bune proiecte vor fi premiate de către DuPont sub umbrela proiectului Bucureştiul Posibil. Concursul se va lansa oficial pe data de 14 mai, o dată cu deschiderea Anualei de Arhitectură.