ro | en

Centrul Comercial "Băneasa Shopping City", București, sect. 1

Autor: arh. Radu-Petre Năstase
Coautori: Chapman Taylor International, 4105.EU
Birou de proiectare: ADEST ARCHITECTURE SRL

Comentariul autorului

Parte integranta din Ansamblul Comercial si Rezidential Baneasa, Baneasa Shopping City este un concept original de retail, care pune laolalta cele mai noi si luxoase tendinte in moda (Fashion Mall) cu cele mai tentante modalitati de "leisure" (Family Entertainment Center) care vor fi cuprinse in extinderea prevazuta in anii urmatori.

Dezvoltat in partea de nord a Bucurestiului, conceptul arhitectural al mall-ului Baneasa este unul inovator, raspunzand cerintelor exigente ale clientilor din domeniul modei.

Suprafata totala a "Baneasa Shopping City" este de circa 105.000 mp, desfasurata pe 3 nivele, din care suprafata destinata activitatilor comerciale se apropie de 70.000 mp, in care functioneaza aproximativ 150 spatii comerciale. Inaltimea maxima a mall-ului este de 25 m.

Arhitectura ansamblului a trebuit sa tina cont de modalitatea optima de inserare a mall-ului in contextul existent, intre Carrefour " Feeria ", cu care comunica direct, si viitoarea extindere catre sud (Family Entertainment Center); de aceea cladirea nu are decat doua nivele (de magazine, galerii si atrium-uri) si doar local, in zona de food-court, s-a inaltat pana la al treilea nivel - cel de leisure si clubbing. Locurile de parcare sunt la nivelul solului, in doua parcari exterioare, iar cea mai mare parte se afla la nivelul subsolului cladirii.

Din punct de vedere estetic si volumetric, cladirea functioneaza ca un "black box" care isi concentreaza activitatea catre interior. Singurele zone care se deschid catre exterior sunt cele doua extremitati, puternic vitrate, tratate ca doua atrium-uri cu interfete de primire a clientilor. Accesele sunt spectaculos concepute, cu structuri metalice de sustinere a sticlei. In aceste zone un factor pe care s-a mizat a fost lumina zenitala asigurata prin luminatoare generoase in forme foarte variate care patrund adanc inspre zonele centrale.

Ineditul acestui mall consta in faptul ca oferta sa este unica din punct de vedere al spatiilor generoase special create pentru a gazdui noile branduri de moda prezente pe piata romaneasca.



Alte lucrări cu aceiași autori:

2008
arhitectură