Cebtru de Cercetare si Dezvoltare Psihologica pentru Copii

București, România
Autor: Bogdan-Ioan GUIU
Îndrumător: prof. dr. arh. Marian Moiceanu

Scopul este cultivarea populației tinere, pentru a putea beneficia de parteneri de dialog pe viitor.
„Nu uitați să priviți lumea prin ochii copiilor!” Daniel Libeskind- arhitect
Concepte: Child Friendly Cities Initiative / Învățarea prin „ joc și joacă" /
„Omul nu este întreg decât atunci când se joacă" Johann Christoph
Orașul modern are comportamentul unui laborator, experimentează și generează ipoteze de lucru.
"Nature, not the machine, is the most important model for architecture" (Curtis, 1996 p. 453).29
Arhitectura destinată copiilor, cu scop educativ sau terapeutic, are nevoie de identitate. Acest concept poartă numele de „efectul WOW", inspirat din impactul pe care trebuie să-l aibă un obiect sau o amenajare de încăpere asupra copilului.
Dezvoltatea psihică la copii se realizează în etape, corelate cu vârsta și domenii de interes.
Instruirea pornește cu activități simple și intuitive (joaca) la cele cu reguli(jocul) și utilizează forme, texturi, culoari sau sunete diverse.
Un alt factor important în dezvoltarea copiilor este activitatea în aer liber. Pe lângă sursa inepuizabilă de informație pe care o oferă natura, este recunoscut și efectul benefic al expunerii la soare.