ro | en
  • Nominalizare la secțiunea „Proiecte de arhitectură”

Școala Lošbates

Comentariul autorului

Din volumul linear, se desprind sau adaugă funcțiuni majore. Clasele speciale (laboratoare, sala de sport etc.) devin „evenimente” ale coridorului. Fațada dinspre Louňovice este o vitrină a spațiilor performative - săli de teatru sau arte CE se văd prin transparență. Acestea sunt permanent animate, în contrast cu zona „serioasă”, mai puțin agitată, dinspre pădure. Școala devine o diagramă cu două axe de conceptuale: public-privat (V-E) și gălăgios-liniștit (S-N). Clasele sunt grupate în jurul unor „centre de cartier” – săli flexibile ce împart care se deschide prin intermediul ușilor de garaj spre spațiul comun. Aceste nișe marchează trecerea dintre spațiile publice gălăgioase către clasa liniștită. Atriumul străbate volumul și se dizolvă în spațiile ce deservesc funcțiunile majore (bibliotecă, cluburi, cantina etc) creând oportunități variate de învățare. Pavilioanele se dezvoltă în jurul scărilor și răspund conceptului de inteligențe multiple al lui H.Gardner: inteligenței spațial-vizuale (deschideri mari, supante), inteligenței kinestezice (prin scări, gradene) și a celei interpersonale și intrapersonale (prin spații de întâlnire sau alveole liniștite).



Alte lucrări cu aceiași autori:

2018
Proiecte de arhitectură