ro | en
  • Nominalizare la secțiunea „Carte de arhitectură”

2,14 tipuri de scoli de arhitectura

Autori: arh. Ina Elena Stoian – editor, arh. Irina Băncescu – editor, arh. Alexandru Belenyi – editor / asociatia plusminus
Colaboratori: grafică și design: Radu Manelici
ilustrații: Lucian Sandu Milea
autori: Alexandru Belenyi, Elena Stoian, Irina Băncescu, Petre Guran, Irina Nastasă-Matei, Andrei Sora, Ana Maria Vesa, Florian Stanciu, Tudor Elian, Serban Sturdza, Andreea Nicuț, Magda Juravlea, Ionuț Nedelcu, Liviu Ianăși, Dana Vais, Dorin Ștefan, Kazmer Kovacs, Ana Maria Goilav, Dan Marin, Marian Moiceanu, Hanna Derer, Șerban Țigănaș, Tiberiu Bucșa, Paul Moldovan, Cosmin Pavel, Cristina Constantin, Raluca Becheru, Ștefan Ghenciulescu, Oana Simionescu, Raluca Sabău, Irina Gudană, George Marinescu, Maria Daria Oancea, Laura Cristea, Oana Grămadă, Cezara Lorenț, Andrei Șerbescu
traducere: Cosmina Stănășel

Comentariul autorului

Volumul colectiv de eseuri 2,14 tipuri de școli de arhitectură încearcă să opereze o radiografie - eterogenă, actuală - a domeniului educației de arhitectură la nivel global, dar mai ales local. Încearcă o deschidere a subiectului către public și o primă punere în context a lucrurilor, oferă o serie de puncte de sprijin, dar și de direcționare pentru cei preocupați de subiect – care sunt mai mulți decât ar părea la prima vedere.
Societatea civică românească se consolidează rapid în ultimul timp și are deja în agendă problema calității mediului construit sau situația patrimoniului: mediile educaționale ar trebui să își construiască rapid capacitatea de a oferi răspunsuri și, mai ales, direcții de viitor. Încercăm să contribuim la acest viitor prin 2,14 tipuri de școli de arhitectură.
Publicația cuprinde două părți inegale, însă complementare. Prima pune laolaltă câteva eseuri lungi, ce caută sistematic și temeinic deslușirea semnificațiilor educației de arhitectură pornind dinspre istoricul ei către prezent, contextualizând idei, delimitând caracteristici și perioade sau interogând elegant prezenta stare a lucrurilor. A doua parte cuprinde o serie de eseuri scurte și poate fi văzută ca o schiță de schiță sau un concurs de idee pe tema viitorului educației de arhitectură din România.



Alte lucrări cu aceiași autori: