Comentariul autorului
O situatie aparte, o piateta generoasa de intrare constituie accesul intr-un spatiu “alb” orientat in intregime catre exterior. De altfel, in afara de necesarul functional, este si singurul punct de pornire. Intentia incepe inca din piateta, cu propunerea unor elemente la scara spatiului urban, ce isi joaca rolul de pioni si anunta primirea intr-o zona de “hospitality”. Formele neregulate ocupa spatiu dar si creaza spatiu. O masa si o banca comuna ce aduc oamenii impreuna, in acelasi timp in care isi pot crea singuri limitele de intimidate prin orientare, apropiere, adancime. Morfologia bistro-ului incepe de la o articulare printr-un öbiect central ce continua acelasi limbaj sinuos/sculptat, un omagiu morfologic la toate insulele ‘magnet’ din Mercato-urile spaniole. Restul functiunilor se subordoneaza acestei pozitionari: bucataria conectata direct si baia legata pe partea opusa. Aceasta limita propusa traseaza diferite zone de experimentare a interiorului: zona de intrare, mai dinamica cu o asezare mai ridicata; zona sculptata din fata barului, o masa comuna ca o piesa centrala; zona din spate adiacenta bucatariei, o zona de canapea articulata cu o oglinda inclinata ce iti permite vizionarea spatiului intreg. Trecand in planul superior, structura suspendata consolideaza centrul si stabileste o intimidate barului, ajutat si de golul de o persoana, special executat pentru a putea lucre cu spatiul si pe plan “social’ . Stratificarea vertical se inchide cu curba tavanului, o intentie puternica ce functionalizeaza mai bine spatiile de “productie” si care , pe partea cealalta deschide toata zona de servire. In acelasi timp, orienteaza tot spatiul catre exterior. Structureaza un plan inferior, mutand atentia de pe toate instalatiile de ventilatie si racire. Betonul existent se pastreaz si se sigileaza, pardoseala de teracota continua sentimental mineral prezent in exterior, unind piateta cu interiorul, fundalul din frasin sustine piesa centrala , barul, placat cu cermica special desenata si executata pentru Boiler. Iluminatul completeaza discursul, fiind orientat pe zonele cheie, aproape ca o “umbra” (citandu-l pe Rembrandt) si nu ca o prezenta activa.