ro | en
Premiul secțiunii „Amenajări interioare”

Amenajare și design interior mansardă

str. Școala Herăstrău, București
Proiect: arh. Bruno Andreșoiu, arh. Arthur Țințu - IGLOO DESIGN

Comentariul autorului

Start-ul proiectului s-a făcut în buna tradiţie degajaţionistă, pentru că altă cale nu există pentru a obţine un spaţiu coerent acolo unde nu era sortită decât o fărâmiţare destinată depozitărilor şi altor activităţi secundare. Mansarda a fost eliberată de compartimentări şi s-a obţinut spaţiul liber, fluid. Camera de studiu conţine, pe lângă biroul şi ustensilele aferente, un colţ de discuţii cu perdea - canapea şi fotolii în piele albă, strânse în jurul unei mese simple şi iluminate din plafon şi focalizat şi difuz, şi central şi pe contur, şi totuşi fără spoturi! Scara funcţionează ca liant şi ca pretext de ascensiune dinspre o stare încordată, cea de studiu, către una relaxată, cea de somn, televizionări şi alte activităţi recreative. Rolul neconvenţional al sticlei precum şi iluminatul aferent fac din scară un element şi-aşa nobil şi plin de semnificaţii, un spectacol în sine. Scara te scoate printr-un parapet de sticlă tubular pe care-l bănuiesc de inspiraţie star-treckistă. Acest terminal circular al scării se articulează în vastul spaţiu al mansardei cu două pete rectangulare: un pat multifuncţional şi un covor multifuncţional, compuse doar aparent la întâmplare. Stâlpii îmbrăcaţi în sticlă mată, în spatele căreia se ascund discrete corpuri de iluminat, culorile primare măsluite cu un ton sau două, baia pe care o protejează un simplu perete translucid, rămânând în rest complet expusă, dressingul transparent cum cere tendinţa, iluminatul de plafon alcătuit din corpuri atârnate ca vrăbiile pe sârmă, găselniţele high-tech, plafoniera din camera de studiu, pătrăţelele, scara şi terminalul ei, gâlma cea roşie, viziunea hotărât excentrică de la ansambu la detaliu, umorul deştept - toate sugerează ceva: fabuloasele interioare domestice imaginate de Kubrick în "Portocala Mecanică".



Alte lucrări cu aceiași autori: