Sami Rintala (născut în 1969) este un arhitect, dar şi un artist finlandez, a cărui listă de merite este destul de lungă, după terminarea studiilor în 1999, în Helsinki. În 1998 a înfiinţat biroul de arhitectură Casagrande & Rintala, sub numele căruia, timp de cinci ani, au fost create o serie de instalaţii arhitecturale în toată lumea. Aceste lucrări îmbină arhitectura cu gândirea critică asupra societăţii, natura şi sarcinile reale ale unui arhitect, toate utilizate într-un câmp artistic ce utilizează spaţiul, lumina, materialele şi corpul uman ca instrumente de exprimare.
În anul 1999, Rintala se bucură de o recunoaştere mai larga a muncii sale, datorită proiectului „Land(e)scape”: trei hambare de lemn (abandonate) au fost ridicate pe nişte picioare înalte de 10m, cu scopul de a urmări fermierii în drumurile lor către oraşe, acţiune care a fost de fapt un comentariu critic asupra procesului de depopularizare a satelor de ţară. La Bienala de la Veneţia din 2000, a realizat „Sixty Minute Man”: o barcă naviga către Arsenale avand o grădină în interior. Acest parc a fost „aşezat” timp de 60 de minute alături de gunoaiele oamenilor din Veneţia şi a devenit, împreună cu barca veche, un colaj-simbol tridimensional al gunoaielor produse de societate, comentând astfel şi tema Bienalei, „mai puţină estetică, mai multa etică”.
În 2008 Rintala înfiinţează un nou birou de arhitectură împreună cu arhitectul islandez Daguar Eggertsson – Rintala Eggertsson Architects. Biroul are locaţii în Oslo, Norvegia de Sud şi Bodø, Norvegia de Nord.
O parte esenţială a muncii lui Rintala constă în a preda şi ţine conferinţe în diverse universităţi de artă şi arhitectură. Totul se concretizează de obicei în workshop-uri în care, de cele mai multe ori, studenţii sunt provocaţi să participe la crearea mediului uman într-o situaţie reală, la scara 1:1.
Munca lui Sami Rintala este bazată pe naraţiune şi pe concept. Rezultatul final al travaliului este o interpretare a resurselor fizice, mentale şi poetice ale sitului.