ro | en
Hotel Qosmo

Hotel Qosmo

Autori:
Roger Pop
Alexandru Adam
Echipa de proiectare (interioare): Mădălina Oprica, Adrian Brătescu, Diana Lazăr, Angela Gudima, Corina Chirilă, Dan Mihai Nicolescu, Liviu Dumitrescu, Cătălin Cârstea, Roxana Ilie
Birou de proiectare: aastudio

Colaboratori:
Beneficiar: Ceetrus / Nhood
Operator: Meganova
Arhitectură: M2Studio
Manager de proiect: AB Digital System
Antreprenor general: asocierea CCS ENGINEERING și Midia Port Shipping
Structura: Plan Expert
Instalații electrice, curenți slabi, hidranți: Future Electric Energy Project
Instalații sanitare: Bridal Engineering
Instalații termice - ventilații: M3H Reliable Engineering
Instalații: ACAD ROAD
Arhitectură peisageră: Greenspot

Comentariul autorului

Amenajarea hotelului Qosmo propune o suită de spații cu un design intuitiv, cu accente specifice unei eleganțe atemporale, toate așezate într-o ramă minimalistă.
Cele 127 de camere standard și superioare, cele 4 camere design și apartamentul se încadrează în conceptul „acasă departe de casă”, variind compozițional de la mobilier și textile (siluete feminine, organice), până la forme eterice surprinzătoare pe tapetul din băi. Aerul de lux relaxat și invitația la destindere sunt continuate și în spațiile comune – restaurantul, cocktail barul și spațiile de conferință modulare, care pot fi personalizate în funcție de necesități. Restaurantul Monark stă, după cum sugerează numele, sub amprenta grafică a unui fluture supradimensionat, a cortinelor teatrale și a unor elemente decorative care amintesc de amplasamentul hotelului (cum ar fi bușteanul decorativ).
Lumina ambientală contrastează cu funcțiunea spațiului. În zona restaurantului, atmosfera liniștită de la mese este dinamizată de jocul de lumini liniare care traversează spațiul și de fantele de lumină de pe stâlpii de piatră. Lumina caldă învăluie spațiul și creează percepția intimității. Piesa centrală din restaurant (masa din lemn masiv) și corpul de iluminat (un buștean scobit, pe care se citește patina timpului), întăresc conceptul de tranziție de la vechi către nou.
În zona barului, în esență un spațiu mai dinamic, corpurile de iluminat alese sunt menite să calmeze atmosfera generală. Poziționate deasupra fiecărei mese, ele oferă și un sentiment de intimitate clienților.
Lumina din zona holurilor este gândită strict ca o lumină decorativă, care pune în evidență „galeria” cu tablouri și care se răsfrânge pe faldurile draperiilor de catifea. Modul în care lumina este direcționată în zona holurilor creează ideea unui spațiu de tranziție dintre zona comună (mai luminată) și zona camerei (spațiu intim, mai închis).
Cele patru camere design au fost gândite să ofere experiențe diferite, mulate pe gusturile fiecărui utilizator în parte. În fiecare cameră s-a urmărit redarea unui anumit sentiment prin formele și materialele utilizate. Astfel, designul pentru camera 901 se axează pe forme organice, rotunde, cu culori deschise și luminoase, iar tapetul cu imprimeuri naturale le unește într-un concept unitar. Camera 902 este mai austeră, combină lemnul cu micro-cimentul și transpune vizitatorul într-o atmosferă sobră. Camera 903 este o cameră urbană, tinerească și deschisă, atât prin designul camerei, cât și prin baia despărțită printr-o sticlă transparentă. În camera 904 predomină piatra care creează o atmosferă mai dură și mai rece. Atmosfera este echilibrată de culorile calde ale draperiilor și ale celorlalte finisaje utilizate (placările cu lemn și pardoseala).
În toate camerele lumina este constantă, indirectă, liniară și uniformă, tocmai pentru a crea o atmosferă odihnitoare. Corpurile de iluminat decorative sunt aproape inexistente, ele fiind subsidiare luminii propriu-zise.