Comentariul autorului
Spațiul public este prin excelență un loc al spectacolului – de la artă stradală manifestată spontan, până la spectacole de muzică, teatru sau dans coordonate, pliate pe context, iar piețele sunt bornele vieții publice în orice oraș, locuri dinamice, tranzitate, ce dau din cele mai vechi timpuri măsura interacțiunii spontane într-o comunitate urbană. Calitățile amplasamentului ales – piața publică din fața facultății de medicină din Iași, un palimpsest urban țesut din straturi ce indică multiplele faze și intervenții asupra orașului – au fost catalizatorul ideii proiectului: un spațiu în spațiu, cu limite difuze, transparent, ce invită trecătorii la un popas și stârnește curiozitate prin materialitatea sa, trăind împreună cu ceea ce este în jur.
Intervenția se conectează la contextul urban prin cele 3 subdiviziuni, funcționând împreună într-un ansamblu organic: un spațiu ce privește spre universitate, cu o zonă de trecere parțial acoperită, ce poate fi folosită pentru expoziții în timpul festivalului; scena și peretele orglindă, ce se întorc spre oraș – finisajul metalic ce reflectă siluetele mulțimii este un gest al coprezenței, subliniind necesitatea participării colective în cadrul elementelor culturale, pentru ca acestea să capete viață și persistență; peretele este întrerupt de 4 panouri rotative – odată deschise, surprind conectarea vizuală între toate spațiile ansambului; opus peretelui oglindă este amplasată poarta noului element al pieței, la rândul ei căpătând multiple utilizări. Din punct de vedere tehnic, intervenția este una reversibilă, cu o structură ușoară, de lemn, acoperită cu un material textil, element diafan ce leagă părțile fixe ale structurii.
Proiectul poate fi privit, deci, din două ipostaze: pe de-o parte, este o intervenție de acupunctură urbană ce include o scenă pentru mici concerte organizate în cadrul festivalului; în acelați timp, reprezintă un spațiu de performance ce poate deveni, prin elementele complementare scenei, un nou reper urban local, prin multiplele activități pe care structura de lemn le poate îngloba: de la un loc de spectacol la unul de joacă, sau de expoziție. Prin alegerea punctului de amplasare în piață, intervenția poate trăi aici și după festival, ca mobilier urban ce completează potențialul micro-spațiilor preexistente/subdiviziunilor pieței generate spontan, în conștiința locuitorilor, sau planificat, prin intervențiile de sistematizare ce au avut loc în ultimele decenii.