ro | en
Scaun IU20

Scaun IU20

Autori: arh.int. Irina Ursu
Birou de proiectare: IUstudio

Colaboratori:
confecție metalică: Metaliero
Foto: Alexandru Prodan

Comentariul autorului

Acest scaun a fost conceput să inspire valoare și autenticitate. Forma simplă și trainică dată de cadrul metalic este înnobilată de spătarul împletit în tehnica macrame. Lucrul manual nu este o modă veche, este o modalitate de a forma o conexiune cu trecutul și de a obține confort prin îndemânare și creativitate, este o experiență meditativă și senzorială, de implicare emoțională și un mijloc de evadare.

Scaun realizat integral manual: structură metalică vopsită în câmp electrostatic, șezut moale tapițat și împletitură în tehnica macrame cu sfoară din bumbac reciclat. Datorită tehnicii de lucru, suprafața spătarului supradimensionat are un efect tridimensional cu o oarecare transparență și elasticitate. Personalizarea scaunului se face prin culoare, pentru că aceasta poate varia la cadru, șezut și sfoară, dar mai ales prin împletitura spătarului. Multitudinea de modele pe care le poate avea spătarul, devine componenta distinctivă și face ca fiecare scaun să fie o piesă unică de design.

În spatele fiecărui obiect de design există întotdeauna convingerea că acesta trebuie să aducă o îmbunătățire a modului de a trăi prin ceea ce este. Acest concept propune o idee de a da valoare și importanță și procesului creator, prin opțiunea de a implica consumatorul în realizarea produsului. Prin posibilitatea de a avea cadrul scaunului, sfoara și instrucțiuni de realizare a împletiturii, produsul este de fapt – un obiect + un proces. Astfel, procesul de lucru îndeamnă la răbdare, introspecție, atașament, măiestrie, iar obiectul rezultat are funcțiune și frumusețe.

Nostalgia proceselor meticuloase de fabricare a obiectelor esențiale vieții până la industrializare – aceasta este îndemnul și inspirația de a crea acest produs. Mai mult ca oricând, trebuie să fim deschiși la acțiuni și procese creative.

Valoarea acestui produs de design este stabilită de consumatori prin amprenta unică și efortul propriu depuse la realizarea lui, dar și prin legătura afectivă dată de acest proces.