Anuala de Arhitectura București » Proiecte » Ediția 2009 » arhitectură
ro | en

Fashion House

Autor: arh. Adrian CRISTESCU
Birou de proiectare: WEST GROUP ARCHITECTURE

Comentariul autorului

In lipsa unui Lipscani renovat si redat bucurestenilor, in lipsa unui intreg centru istoric lasat sa imbatraneasca in nepasare, Fashion House Bucuresti incearca sa aminteasca varstnicilor si sa-i invete pe cei tineri din pitorescul Bucurestiului de odinioara. Cu o combinatie arhitecturala indrazneata, constructia isi argumenteaza limbajul clasic prin proiectia lui pe o imagine moderna, dar neutra, ce are menirea de a echilibra contrastul expresiei de arhitectura.

Daca din punct de vedere comercial, Investitorul a dorit inceperea popularizarii conceptului de „outlet” si pe meleaguri autohtone, Proiectantul a urmarit in permanenta sa creeze si contextul favorabil placerii de a face shopping sau, pur si simplu, de a veni numai pentru atmosfera.

Cu o suprafata totala de peste 28.000mp, FHB ofera peste 20.000mp de magazine ale brand-urilor internationale de renume. Si daca obosesti prin cabinele de proba, iar ochii iti joaca de atatea culori, ti se recomanda sa faci o pauza la o cafea, un suc sau o masa copioasa intr-un spatiu zvelt, inundat de lumina, aflat la intersectia „ulitelor” dintre magazine – zona de food-court. Iar daca vrei sa gusti din atmosfera de altadata, te invitam in curtea interioara sa sezi la o masuta, in urechi sa iti curga incet susurul de fantana, iar tu sa te inchipui cu monoclu si baston, cu pipa in coltul gurii, dezbatand cu patima ultimul numar din revista „Sburatorul” sau „Contemporanul” in josul Strazii Germane (Smardanul de azi) sau pe Strada Selari, la cafeneaua Fieschi.

Asadar, „La bulivar, birjar!”. Daca te-ai nascut pe aceste meleaguri in aceasta epoca si nu ai avut inca sentimentul ca esti boier, atunci exista un loc unde poti sa te abandonezi trairilor autentice. O curte boiereasca dupa alta se afla intercalate cu substanta comertului abia infiripat al negutatorilor cu harul atractiei adus la zi de marketingul cel mai spumos.



Alte lucrări cu aceiași autori:

Ediția 2016, secțiunea arhitectură corporate
Hermes Business Campus
arh. Adrian CRISTESCU, arh. Liviu SÂRB, arh. Adrian - Mihai IGNAT, arh. Ștefan NICULIȚĂ
Ediția 2015, secțiunea arhitectura socio-culturală
Premiul secțiunii „Arhitectura socio-culturală”
Stejarii Country Club
arh. Adrian CRISTESCU, arh. Sorin CIOMÂRTAN
Ediția 2014, secțiunea arhitectură / social-culturale
Clădire de birouri Hermes Business Campus Bd. Dimitrie Pompei 5-7
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2009, secțiunea arhitectură
Buzești Office Building
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2009, secțiunea arhitectură
Global City Business Park
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2007, secțiunea arhitectură
Millenium Business Center
arh. Adrian CRISTESCU, arh. Sorin CIOMÂRTAN, arh. Liviu SÂRB, arh. Mircea ENESCU, arh. Corina TĂNĂSESCU
Ediția 2007, secțiunea studii și proiecte
ORAȘUL – ÎNCOTRO?
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2007, secțiunea studii și proiecte
CV 107
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2005, secțiunea arhitectură
Imobil birouri
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2004, secțiunea amenajări interioare
Nominalizare
Restaurant ASAMI
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2003, secțiunea arhitectură
Locuință PV 14
arh. Adrian CRISTESCU
Ediția 2003, secțiunea amenajări interioare
Amenajare birou de arhitectură WEST GROUP ARCHITECTURE
arh. Adrian CRISTESCU