ro | en
Showroom Teslounge

Showroom Teslounge

Autori: arh. Csilla Negoita, arh. Diana-Adina Nine, arh. Laura Ruxandescu
Birou de proiectare: Letics Atelier

Colaboratori:
Instalații: A&B Favorit Design
Membrane luminoase: Silver Cube
Pardoseala beton elicopterizat: Creative Flooring
Semnalistica: Plasty Prod
Video-Wall Samsung: Lion Evo
Execuție: Pro Vila
Beneficiar: Teslounge Rent&Lease S.A

Comentariul autorului

Teslounge, finanțator de mașini electrice Tesla a intrat pe piața românescă cu dorința de a realiza un showroom unic in Romania pentru a pune la dispoziția clienților experiența Tesla cu un pachet de servicii complete.
Conceptul s-a născut din libertatea totală pe care am avut-o ca birou de arhitectura, fără a avea la baza un brief sau un brand book. Imaginea generală s-a dorit a fi o combinație între high-tech și industrial, astfel încât să reprezinte produsele expuse. Elementele industriale au fost introduse la nivel de finisaj prin pardoseala cu aspect de beton elicopterizat și prin tavanul împreună cu instalațiile vopsite integral în negru. Astfel, culorile folosite sunt neutre (negru, alb, gri) cu accente de roșu, pentru identificarea brandului "Teslounge". Elementele high-tech sunt reprezentate la nivel de video-wall, semnalistică prin totemurile care identifică fiecare model de mașina și iluminat.
Din punct de vedere al zonificării funcționale și al fluxurilor, spațiul este împărțit în două zone distincte:
-Showroom-ul, cu funcțiunile aferente acestuia, la parter;
-Lounge-ul, spațiu destinat prezentărilor/ discuțiilor, într-un ambient mai relaxat, la etaj.
Zona vitrată de la parter permite expunerea și vizibilitatea showroom-ului din traficul stradal prin peretele cortina, astfel modelele de masini pot fi percepute din traficul urban.
Trama structurii de rezistență a construcției dictează zonele funcționale și de expunere, astfel se creează câte o alveola de expunere pentru fiecare model de mașină din portofoliul brandului.
Accesul principal este tratat reprezentativ cu logo-ul "Teslounge", din litere volumetrice cu finisaj tip oglindă, iluminate din spate, amplasate pe un fundal rosu. De aici se face distributia către cele două funcțiuni: cea de showroom, fiind în legatură directa cu zona de intrare, si lounge-ul, unde accesul se face printr-o scară elicoidală metalică cu balustrada de tabla expandată, vopsită integral în negru.
Showroom-ul are tavanele, cu toate echipamentele HVAC, vopsite negru-antracit, iar împreună cu pardoseala cu finisaj de beton, uniformă pe toata suprafața, creează fundalul de expunere.
Iluminatul este proiectat astel încât să fie cât mai aproape de luminatul natural, de zi. Fiecare mașină este valorificată de o insulă de membrană luminoasă de 4000K și prin reflectoarele mobile fixate pe sinele din jurul acesteia.
În ceea ce privește semnalistica, fiecărui model îi este atribuit un totem din plexiglas cu lumina roșie în cant, cu inițiala modelului din litere cu finisaj metalic.
Din zona de semnalistică face parte un video-wall care rulează în permanență informații și prezentări, și 3 panouri luminoase de tip matrix-frame de mari dimensiuni, pentru comunicare.
Toate aceste elemente sunt luminate, pentru o vizibilitate bună pe timp de noapte.
Zona lounge-ului, de la etaj, este mai intimă, amenajată pentru discuții si prezentari, cu finisaje și vopsitorii de tip microciment, preluate de la parter si prelugite si la nivelul pereților, si cu elemente calde introduse precum lemnul la nivelul mobilierului, covorul pvc cu aspect textil și tavanul acustic din fetru. Masa de discuție este nucleul central al spațiului, evidențiată și de tavanul de fetru de deasupra.
Rolul acestei amenajări este să pună în evidență mașinile electrice, a tehnologiei inovatoare pe care acestea o reprezintă, printr-un spațiu coerent, cu linii curate, care invită și inspiră.



Alte lucrări cu aceiași autori: