ro | en
Colina Learning Center
  • Nominalizare la secțiunea „Arhitectura amenajărilor interioare / amenajări corporate și retail”

Colina Learning Center

Autori: Ana-Dora Matei, Raluca Popovici, Andreea Stanica, Eusebio Ungureanu, Alecsandru Vasiliu
Birou de proiectare: Latitudine53

Colaboratori:
Execuție: Colina Noua
Arhitectura Base Building: Arhimar
Beneficiar: Colina Learning Center

Comentariul autorului

Colina Learning Center este o grădiniță și școală primară vizionară care propune un design al curiculei ce pune accentul pe dezvoltarea unei comunități de learner-i care cuprinde toți actorii implicați într-un proces continuu de dezvoltare: de la copii, la profesori și părinți.

Într-o primă etapă, Colina Learning Center va ocupa două dintre clădirile rezidențiale existente ce au fost reconvertite temporar. Posibilitatea de a readuce clădirea la utilizarea inițială a făcut ca designul să se concentreze asupra unor intervenții minimale care să (1) creeze un spațiu public – ce își păstrează caracterul domestic, si (2) să reutilizeze maximal spațiile mari ale locuințelor existente – livingul, dormitoarele etc.

Inspirați de penarele chinezești care ne-au marcat primii ani se școală am căutat nișele și pereții care să ne permită crearea unor obiecte de mobilier multifuncționale, cu uși ce au modalități de deschidere variate, ce asigură depozitarea de pătuțuri, locuri de lectură, biblioteci, biroul profesorului, spațiile individuale de depozitare a materialelor didactice ale elevilor, grilele de ventilație, care integrează ferestrele și coboară parapetul la nivelul copiilor. Înglobând astfel, depozitarea în pereți, spațiul clasei rămâne ordonat (sau, măcar, ordonabil).

Fiecare perete-depozitare e, de asemenea, organizat pe paliere în funcție de inălțimea utilizatorului: copii au acces la rafturile inferioare, profesorii la cele medii, iar cele de sus devin depozitarea ocazională.

Elementele de design participă activ la curiculă: corpurile de iluminat sunt asezate dupa constelatii (fiecare clasă cu constelația ei), desenele din pardoseală din dreptul ușilor transformă ușa în raportor, materiale cu texturi, culori, căldură și mirosuri diferite contribuie la explorarea spațiului cu toate simțurile.

Copiii, materialele, hainele și jucăriile sau cărțile vor fi cele care vor umple spațiul de culoare intrând în contrast cu mobilierul ale cărui elemente structurale – pereți laterali, rafturi, baghetele de suport al cuierelor, au texture calde, de lemn; iar ușile albe – contribuie la calitatea luminii naturale din spațiul clasei).

Comentariul juriului

Juriul a apreciat abordarea conceptului educativ care nu a fost stopat la învățarea alfabetului sau asimilarea de noțiuni științifice, care încearcă insuflarea dezvoltării armonioase a copiilor și educatorilor. Familiarizarea acestora, dar și a părinților, cu o lume ordonată, aerisită, pozitivă, în comuniune cu natura.



Alte lucrări cu aceiași autori: