ro | en

Bulevardul Timșoara – “O formulă de densitate prin obiecte”

Autori: arh. Bogdan Traian Bogoescu, arh. Matei Bogoescu, arh. Iuliana Bogoescu
Birou de proiectare: SC BOGOESCU ARHITECTURA URBANISM SRL

Comentariul autorului

Conceptul proiectului isi are originea intr-o viziune teritoriala la o scara mult mai ampla, care se desfasoara intre Palatul Cotroceni si Soseaua de Centura pe directia est-vest si intre Bd Iuliu Maniu si Bd Drumul Taberei pe directia nord-sud. Aceasta fasie urbana, populata pe latura de nord a Bd-ului Timisoara cu ample zone industriale in curs de dezafectare si de externalizare, este indicata prin proiect a deveni un coridor verde, sansa unica a Bucurestiului de a gestiona din puct de vedere ecologic legatura dintre zona perimetrala (viitoarea centura verde) si centru.

Conditia necesara pentru realizarea unui procent redus de ocupare a terenului in favoarea amenajarilor verzi, este cea de a dezvolta pe inaltime si la scara mare obiecte de arhitectura cu valente sculpturale in mijlocul posibilului parc linear, conferind o calitate urbana semnificativa acestui parcurs. Ideea de a permite aparitia unor volume ample este benefica si in conditia in care aceasta fasie urbana se raporteaza pe laturile nord si sud la doua cartiere cu un grad ridicat de izotropie in conditii de densitate mare. De altfel, noile proiecte care sunt in curs de executie in zona probeaza aceasta viziune, fiind dezvoltari de scara ampla, atat rezidentiale cat si comerciale.

Proiectul Timisoara 14 este alcatuit in spiritul celor enuntate mai sus, articulandu-se in doua volume: un turn de birouri si un volum hibrid (inel si turnuri) cu destinatie rezidentiala. Directia semnalului vertical este perpendiculara pe Bd. Timisoara pentru a permite existenta unei ample piete publica direct legata cu strada. Pozitia sa este stabilita strategic pe coltul realizat intre Bd. Timisoara si o ampla strada prevazuta in PUZ-ul sectorului, care ar urma sa-l lege pe acesta cu Bd. Iuliu Maniu. Volumul residential este profund retras fata de bulevard, fiind alcatuit dintr-un inel flotant suspendat pe pilotis (care permite realizarea unei curti / gradini cu carater semi public, protejata de tumutul strazilor) si doua turnuri in L, care creaza doua mari ferestre urbane spre estul si vestul orasului.

Conceptul de sit-parc, atat de important pentru acest proiect, este cel de a crea o varietate morfologica care pleaca de la zone puternic plantate ("paduri"), la suprafete de gradini, gradini mixte (japoneze), peluze cu terenuri de sport, pietonale inverzite si o piata centrala verde, toate legate prin alei pietonale bordate de spatii publice si de servicii.



Alte lucrări cu aceiași autori: