Anuala de Arhitectura București » Proiecte » Ediția 2017 » Cercetări și viziuni prin arhitectură – intervenții și experimente de arhitectură
ro | en

Amprenta urbană europeană

Autor: arh. Cosmin Mihai Ioan CHIRVASIE / s.c. Casanova s.r.l.
Colaboratori: ing. Chirvasie Ioana

Like

Comentariul autorului

Pe 18 noiembrie 2016 Agenţia Spaţiala Europeană (ESA) a dat publicităţii Amprenta Urbană Globală (GUF).
Instrumentul folosit de citire a hărţii a fost, calcularea dimensiunii fractale a unor zone de circa 400 km.
Aceasta procedură a fost pusa la punct pe baza studiului evoluţiei oraşului Paris începând cu 1180 şi pană la intervenţiile Haussmanniene inclusiv. Există o corelatie între dimensiunea fractală şi mixul de transport.
Estul Angliei, Olanda şi vestul Franţei au D între 1,8 şi 1,6 regiunile sunt foarte compatibile cu mersul pe bicicletă.
Germania, Elveţia, nordul Italiei, vestul Angliei şi Franţei au agregări simple, mixul de transport al viitoarelor conurbaţii se poate baza pe maşini eco, biciclete etc.
Portugalia, Danemarca, Italia, Irlanda şi Polonia, Franţa, Grecia, Ungaria, România şi ţarile Balcanice au agregări liniare, deci orice tip de transport ecologic poate fi folosit la fel de bine.
Interesant este că Spania şi Turcia au aceeasi tip de structură ca Belarus şi Ţarile Baltice, agregare de tip “praf” sau izolat. Aceasta sugerează o slabă macrostructura şi practic fiecare oraş este independent.
Există amprenta unei macrostructuri urbane Europene.