ro | en
Lunet Flagship Store
  • Premiul secțiunii „Arhitectura amenajărilor interioare / amenajări corporate și retail”

Lunet Flagship Store

Autori: arh. Bogdan Ciocodeica, arh. Adelina Cucoranu, arh. Ana Porim
Birou de proiectare: Bogdan Ciocodeica Studio

Comentariul autorului

Lunet Flagship Store este al doilea spațiu deschis de brandul omonim de ochelari, o continuare a etosului lor estetic și a abordării neconvenționale față de întreaga experiență de cumpărare a ochelarilor de vedere. Ideea a fost să împrumutam câteva dintre elementele cheie din primul magazin în așa fel, încât să pară că ai pășit în universul Lunet, dar în același timp creând un spațiu unic, special conceput, adaptat noului context. . Cel mai important element a fost expunerea ochelarilor, care au aceeași formă cu cei din primul magazin, creând posturi intime de încercare, cu posibilitatea ca mai mulți clienți să probeze ochelarii simultan și să aibă o zonă privată cu suficient spațiu personal, adăugând la experiență personalizată, centrată pe client. Al doilea element încorporat în noul design, care face referire la primul magazin, sunt pereții argintii, o reinterpretare a perdelei metalice originale, care acționează ca o suprafață de gradient între podeaua albastră și arcadele de tavan alb-crem. Spațiul este dominat de culoarea intensă a podelei, o referință și un omagiu adus albastrului Majorelle. Albastrul intens, vibrant, este reluat în diverse texturi, de la rășina epoxidică, la covorul pufos, oferind fundalul perfect pentru toate elementele metalice argintii și, de asemenea, pentru inserțiile naturale, uneori de texturi brute. Situat într-o clădire istorică din secolul al XVIII-lea, magazinul este conceput ca o conversație între vechi și nou care își propune să impace aproape trei sute de ani de istorie cu o estetică contemporană. Pereții argintiu metalic, aproape ca cei ai unei nave spațiale coborâte din viitor, potențați de expozoarele de ochelari din aluminiu, sunt echilibrați de utilizarea materialelor naturale, precum rafia, care învăluie peretele zonei operaționale a showroom-ului. Rafia este montată în rânduri succesive și tăiată pentru a face referire la acoperișurile tradiționale din stuf și este completata de scaunele din zona de lounge din lemn de tec și trestie țesută. Păstrând buna tradiție a spațiilor lor, Lunet oferă întotdeauna o atentie sporita elementelor de design, de data aceasta prin utilizarea Easy Chair a arhitectului elvețian Pierre Jeanneret, juxtapus cu mesele Slit de chrom ale brandului danez Hay.
Lumina joacă un rol crucial în modul în care clientul percepe produsul și spațiul. Benzile de LED-uri trasează conturul expozitoarelor oferind lumină uniformă pentru o experiență mai bună, în timp ce magazinul este luminat indirect prin lumina ce se reflecta din arcurile și bolțile care sunt iluminate direct, creând o atmosferă calma, captivantă, accentuată de sferele luminoase centrale care plutesc.
Designul magazinului este fidel valorilor de bază ale brandului și se îndepărtează de spațiul tipic auster, cu aspect clinic, asociat de obicei cu locațiile pentru ochelari, și își propune să ofere o experiență familiară, liniștitoare: un living relaxat care permite socializarea. Spațiul este coerent cu brandul și cu nevoia clienților, continuând să reimagineze un nou tip de experiență pentru ochelari, una care se concentrează pe emoții și conexiunea umană, făcând din achiziția ochelarilor o interacțiune memorabilă, pozitivă.