ro | en
Booking Holdings Inc. - Centrul de Excelență București

Booking Holdings Inc. - Centrul de Excelență București

Autori: arh. Ștefan Alberto Bianco, arh. Cătălina Nechifor, arh. Cristina Paraschiv, arh. Cătălin Tătaru, arh. Alexandra Maxim, arh. Mădălina Clucerescu
Birou de proiectare: Prographic Architecture Studio

Colaboratori:
Concept: Lukasz Platkowski, Arlyn Vogelmann, Alfred Byun, Brad Colley, Holly Jin, Lily Shi, Matthew Bacon (Gensler)
Project management: Gabriel Balaban, Marius Parfene (CBRE)
Foto: Cristina Paraschiv, Catalina Nechifor, Calum Hutcheon

Comentariul autorului

Booking Holdings Inc., cel mai mare furnizor mondial de servicii de călătorie online și servicii asemănătoare, a deschis primul centru de excelență în București, România, un centru specializat de talente care sprijină inovația și colaborarea între brand-urile sale și care încurajează misiunea companiei – de a face mai ușor pentru toata lumea să călătoreasca și să experimenteze lumea. Prographic Architecture Studio a avut ocazia să dea viață conceptului lui Gensler, dezvoltând proiectul tehnic, coordonarea șantierului și conceptul de orientare.
Conceptul pentru acest design de birou se învârte în jurul scopului principal al companiei – enable Travel – și a amintirilor pe care acest lucru le aduce oamenilor. Compania fiind recunoscută la nivel mondial, spațiul biroului a fost împărțit în 6 zone, fiecare reprezentând o zonă diferită: Europa, America de Nord, America de Sud, Asia, Orientul Mijlociu și Australia. Fiecare zonă are identitatea sa regională unică, ilustrată prin utilizarea culorilor, modelelor și texturilor tipice fiecărei culturi. Ramele la diferite scări și scopuri marchează laitmotivul conceptului, prezent în tot spațiul, simbol al amintirilor pe care le facem atunci când ne îmbarcăm într-o aventură.
Conceptul de orientare a fost dezvoltat în jurul conectării acestor locații geografice și a fost inspirat de limbajul vizual internațional al călătorului – cel al semnalizării aeroportului. Alături de imaginile grafice plasate strategic pentru a stimula curiozitatea și un impuls de explorare, toate branding-urile își propun să îmbunătățească juxtapunerea subtilă a texturilor și volumelor care definesc spațiul.
Biroul încorporează o gamă diversă de spații, de la stații de lucru la mai multe zone de lucru concentrate, de tip focus, cabine telefonice, săli de întâlnire, zone de colaborare, cantine, lounge și zone de jocuri pentru peste 300 de angajați. Scopul acestui design a fost de a face spațiul confortabil, jucăuș și de a-l infuza cu un sentiment de “acasă” pentru angajați, inspirând, în același timp, oamenii către obiectivul companiei - conectarea oamenilor și a locurilor.