ro | en
Lobby Skytower

Lobby Skytower

Autori: arh. Lorena Gheorghiu-Bârsan, arh. Răzvan Bârsan, arh. Ana Stoean

Colaboratori: Maestro Proiect & D&D Eurocom, Beta Design & Build, Capital Grup Instal
Foto: Bernd Steingruber

Comentariul autorului

Spațiul de primire din această clădire emblematică a Bucureștiului a rămas din punct de vedere al designului interior cu 10 ani în urmă, pe vremea când domina sfera de zgârie-nori ai Bucureștiului fără alte obiecții. Între timp o dată cu dezvoltarea feroce a zonei high-rise, această clădire a fost nevoită să se alinieze la noile așteptări și să revină si din acest punct de vedere în liga celor mai primitoare clădiri de birouri ale orașului. Lobby-ul, fiind cartea de vizită a clădirii a trebuit prin urmare să primească o nouă atitudine în armonie cu trăsăturile deja existente și cu principiile promovate. Astfel au existat încă din primele schițe de concept două linii generatoare care au rămas constante indiferent de șlefuirea continuă a ideilor. Aceste două idei sunt practic două elemente naturale pe care le-am integrat în conceptul de design interior : natura si cerul. În mod previzibil, cea mai înaltă clădire din România, “turnul cerului” ar fi trebuit să integreze această relație cu cerul încă de la nivelul solului. Cumva în contrast cu imaginea diurnă a cerului cu nori promovat de clădire prin nuanțe de albastru deschis și existența restaurantului NOR , noi ne-am concentrat conceptul pe imaginea cerului pe timpul nopții, un cer înstelat si nuanțe mai neutre care apoi să poată să evidențieze al doilea element : natura. Încă de la inceput lobby-ul a beneficiat de existenta a doi stâlpi verzi – practic două pile cu o înălțime de 6m care au găzduit o “pădure de verdeață”. Din păcate amplasarea deficitară a acestora în zona curenților de aer si a lipsei de lumina suficientă au dus în timp la uscarea lor parțială. Astfel în urma experienței dobândite, cei doi stâlpi verzi au fost relocați în zone mai favorabile păstrând conceptul inițial. Un alt element important al spațiului propus este tavanul fals. Acesta a fost gândit încă de la început ca o “ploaie de stele”. Efectul de ploaie de stele se dorea a fi inițial obținut prin multe corpuri de iluminat dar întrucât ar fi costat foarte mult s-a optat pentru un tavan cu perforații proiectate specific , care să permita luminii amplasate sub el să pătrundă în încăpere. Efectul cel mai puternic este obținutîn lobby-ul lifturilor unde cu ajutorul unor benzi LED, a oglinzilor și a sticlei negre se obține impresia de infinit în nucleul clădirii respectiv în locul de unde se ajunge la nori. Imponderabilitatea corpurilor cerești se regăseste la nivelul de design al corpurilor de iluminat suspendate și al contrastului permanent creat de lumină și întuneric.