ro | en
Ray Ban Flagship store

Ray Ban Flagship store

Autori: arh. Octavian Cazacu, arh. Anca Dumitrescu, arh. Alina Filipoiu, arh. Andrei Nicolescu
Birou de proiectare: 441 Design Studio

Comentariul autorului

Cand te gandesti la ochelari de soare high fashion, numele care îmi vine imediat în minte este Ray-Ban. Acest brand iconic și-a creat un loc unic în lumea ochelarilor, iar ochelarii săi de soare au îmbrăcat chipurile multor figuri celebre, atât bărbați, cât și femei, timp de decenii. De-a lungul anilor, Ray-Ban și-a câștigat o reputație pentru design superb, performanță excelentă și o sofisticare inconfundabilă care l-a făcut recunoscut în întreaga lume. Ne-am dorit să facem vizibila prezenta brandului în România, de aceea propunerea noastră este un flagship pe Calea Victoriei. Confruntați cu o concurență dură din partea comercianților online, magazinele din zilele noastre trebuie să facă tot ce le stă în putință pentru a atrage consumatorii online înapoi în lumea fizică. Creând experiențe multi-senzoriale, magazinele emblematice sunt emoționante. Conectând cu cumpărătorii prin utilizarea elementelor estetice și interactive, flagship-urile sunt o destinație în sine. Cel mai adesea găsite în flagship-urile de lux, lucrările de artă faimoase sau unice ajută la crearea unui spațiu distinctiv și special. Nu numai că arta este o atracție suplimentară pentru a stimula interesul pentru un flagship, dar generează și sentimente de autenticitate și extravaganță.
Ne-am dorit să aducem o experiență unică, care să permită vizitatorilor să interacționeze cu brandul folosind instalații de artă și expoziții de retail limitate pentru a evidenția anumite produse prin materialitate.
Instalațiile de artă sunt folosite ca expunere sau ca element de interacțiune independent. Totodata, pot servi ca elemente care dau un caracter unic spatiului interior. Modelul suprapus peste elementele decorative sau arhitecturale modifica dimensiunea spatiului, prin iluzii optice.
Lucrările de artă op art sunt abstracte, multe dintre cele mai cunoscute piese realizate numai în alb-negru. Când privitorul le privește, se dă impresia de mișcare, imagini ascunse, sclipire și vibrație, modele sau, alternativ, de umflare sau deformare. O adevărată piesă Op Art „tachinează” ochiul. Liniile drepte pot apărea curbate, liniile se zvârcesc, zonele plate se ondula. Ochiul este păcălit să vadă lucruri care nu sunt așa. Zonele pot părea aplatizate sau întinse. Ochiul poate fi adesea incapabil să se concentreze atunci când vizionează o piesă Op Art.
În acest tip de artă, privitorul devine un utilizator activ care interacționează cu lucrările, mișcându-se pentru a surprinde pe deplin efectul optic. Arta optică derivă îndeaproape din practicile constructiviste Bauhaus, care au subliniat relația dintre formă și funcție într-un cadru de analiză și raționalitate. De asemenea, vine din trompe-l’oeil, din anamorfoză și din practici psihologice precum teoria Gestalt și psihofiziologia. Conceptul s-a bazat pe experimentarea relației fine dintre ego și încredere în sine prin utilizarea obiectelor impactante. Accentul este pus pe reprezentarea spațiului ca galerie de artă, utilizarea pereților și a pardoselilor în obținerea modelelor Op-art si prin culoarea roșie ce inunda spațiul oferind vizitatorilor o senzație captivantă atunci când intră în magazin.



Alte lucrări cu aceiași autori: