ro | en
SSAB Flagship Store
Nominalizare

SSAB Flagship Store

Autori: Bogdan Ciocodeică

Colaboratori: Ana Porim, Adelina Cucoranu

Comentariul autorului

Conceptul de amenajare a noului showroom SSAB reflectă atât o adaptare la abordarea mai degrabă curatorială, în care a evoluat comerțul high-end, cât și reinterpretarea arhitecturală a modului în care spațiul comercial se extinde peste limitele vitrinelor, fie că ne gândim la impactul vizual oferit de fronturile stradale și a piațetelor din față, fie că luăm în calcul componenta vizuală complementară provenită din campaniile media ale acestor spații fizice din mediul on-line.
Având o abordare total atipică pentru un showroom, spațiul este gândit ca un flux continuu, care conduce utilizatorul printr-o serie de experiențe vizual senzoriale. Zona intrării este în directă legatură cu zona pietonală din față, separația fiind una foarte subtilă, de sticlă, astfel aproape diluând complet bariera fizică cu exteriorul și creând un punct focal, un centru de atenție, menit să acționeze ca un semnal, dar în același timp face întroducerea intregului concept și oferă un preview al spațiului principal, care urmează să fie descoperit de vizitatori.
Din punct de vedere spațial amenajarea a fost împărțită în două zone principale, o regândire scenografică, care analizează relația dintre spațiul public pietonal și cel semi-public, comercial și multiplele modalități prin care cele două comunică și se întrepătrund. Astfel, abordarea tipică pentru un showroom este reimaginată radical, elementele sunt prezentate într-o manieră mult mai subtilă, contextualizate fără ca vreunul dintre ele să iasă în evidență la un prim impact, ci mai degrabă lucrând împreună pentru a crea o atmosferă coerentă.
Elementele funcționale, de expunere specifice pentru un showroom au fost închise într-o serie de capsule, care comunică și se deschid spre spațiul comun principal, întocmai ca un front comercial spre zona pietonală. Restul spațiului, amplasat de-alungul vitrinelor generoase, care se deschid spre exterior, este marcat de o serie de zone de discuții și lucru, care sunt în permanentă legătură cu zona comercială. Spațiul este gândit ca o serie de unități funcționale, care comunică în maniera coerentă, în care aspectul funcțional, comercial și cel de interacțiune cu designul au valente egale și vin să se completeze reciproc. Caracterul multifuncțional și multidisciplinar al zonei de legătură fluide din fața vitrinelor interioare este definit prin alternarea zonelor de interacțiune cu zone de expunere. Punctul principal de atracție este galeria de design, o capsula funcțională încorporată în această suită de zone, care își propune un program curatorial materializat printr-o serie de expoziții independente, focusate pe toate domeniile design-ului contemporan.

Comentariul juriului

Un magazin emblematic, realizat într-un o maniera modernă și creativă. Juriul a apreciat expresivitatea designului ce reușește să atragă atenția și să fascineze înainte să îți dai seama că totul are un scop comercial. Contrastele sunt foarte bine obținute, iar planimetria are o abordare foarte interesantă. Soluțiile pentru expunere și modul în care ideea unui spațiu expozițional este integrată în propunerea de amenajare aduc valoare adăugată proiectului și fac din acest proiect unul uimitor.