ro | en
Casa jocurilor

Casa jocurilor

Autori: Ivan Adina Maria

Îndrumător: Georgica Mitrache
Veronica Zybaczynski

Comentariul autorului

Acest proiect este bazat pe jocuri. Situl ales este localizat in zona istorica a Centruli Vechi din Bucuresti, strada Lipscani, nr. 58-64. Acest proiect se dezvolta urmarind nevoile sitului, care raspunde memoriei si traditiilor.
Aceasta zona este prezentata de cladiri alipite, pe un aliniament continuu, creand o zona construita de o densitate mare. Parcelarea se distribuie in general pe toata latimea insulelor. Caracteristica principala a loturilor este frontul ingust la strada si deschiderea in lungul insulei. Un element important este reprezentat de felul in care cladirile comunica, la prima vedere, cu trecatorii. Ele se deschid cu elemente ce caracterizeaza zona, precum parterele ce sunt prevazute cu vitrine si deschideri largi, golurile degradandu-se pe inaltime. In acelasi timp existenta simetriei de la nivelul golurilor se face prezenta in compozitia elevatiilor.
Peretii inradacineaza si rigidizeaza traditiile ce in trecut le daruiau viata. Este locul unde oamenii cautau oameni.
Acest loc cere continuitatea memoriei printr-un program a careri activitate principala este socializarea si interactiunea fata in fata.
Comunitatea de board games aduna pasionatii ce aduc aceste calitati, dezvoltand componenta ludica la un nivel mai inalt. Comunitatea are pasionati in toata lumea si se desfasoara prin activitati precum organizarea targurilor de profil, unde sunt promovate jocurile, comertul si creativitatea. De asemenea prin evenimente precum campionate nationale si internationale, premieri de jocuri, intalniri ale membrilor forumurilor, dar mai ales spatii destinate jocului.
Fiecare joc in parte are o arhitectura specifica cu ajutorul careia a fost conceput. Comunitatea are nevoie de un spatiu special pentru ea, in care designerii, jucatorii profesionisti dar si toti doritorii amatori se pot regasi in elemente ce definesc modul de organizare al jocurilor si pot fi implementate in arhitectura spatiilor. Precum multe jocuri, spatiul este liber sa fie jucat, asadar putem vedea jocul ca pe o arta spatiala, cum ar fi arhitectura.
In urma concluziilor si nevoilor dictate de loc si program, am ajuns la raspunsul arhitectural: organizarea spatiului pe patru parcele, acesta fiind strapuns de lumina. Raspunsul a dictat doua concepte de compozitie. In primul rand, pastrarea memoriei prin organizarea spatiului pe urma celor patru parcele care au existat in golul prezent. In al doilea rand, inserarea a patru curti punctuale, ce sunt dipuse din limita in limita celor patru terenuri.
Astfel spatiul interior devine ordonat de cele doua element dschizandu-se catre exterior cu ajutorul curtilor. Chiar si in cel mai intim spatiu al casei se simte libertatea exteriorului.
Casa este in sine un joc. Spatial acesteia se desfasoara in jurul unui centru deschis pe inaltime, dar protejat la nivelul etajelor de rafturi unde se gasesc jocuri diverse ce creeaza librarie secreta pentru jucatori.
Relatia dintre casa si cele doua strazi este foarte important. Caracterul zonei este acela ce isi deschide parterele pentru a invita inauntru, element pastrat in tratarea fatadelor.
Mesh-ul din beton prefabricat ofera o transparenta si o comunicare cu lumia exteriora. El are deschideri ale golurilor ce sunt exprimate diferit pe fiecare din cele patru fasii ale terenului.
Astfel exteriorul se incadreaza in zona veche a centrului creand un joc pe cele patru fasii, in care planurile verticale ale acestora se retrag si avanseaza catre limita terenului. Acest gest accentueaza ritmul parcelelelor inguste, insa patreaza cladirea unitara.



2020
Cercetare prin arhitectură
Diplome de arhitectură
Powered by: