Comentariul autorului
Prezentul proiect de diplomă constă în propunerea unei clădiri de tip turn cu funcțiuni mixte (birouri -hotel) în intersecția Răzoare (Danny Huwe) din București. Clădirea propusă prezintă o înălțime totală de 113,10 metri, constituind astfel un reper urban local și capăt de perspectivă dinspre Drumul Sării și Șoseaua Panduri.
În prezent zona pentru care s-a realizat propunerea este una destructurată din punct de vedere arhitectural, însă datorită poziției sale în cadrul urban (parte a inelului rutier principal din București), respectiv vecinătăților sale (clădiri administrative și de birouri, cămine studențești și instituții de învățământ superior) și apropierii față de stația de metrou ”Academia Militară”, zona prezintă un potențial crescut pentru dezvoltarea imobiliară locală.
În cadrul propunerii realizate s-a prevăzut o platformă pietonală deservită de spații comerciale și de alimentație publică, un parc și o legătură directă între terenul studiat și stația de metrou din apropiere. Legătura subterană dintre teren și stația de metrou are ca scop facilitarea accesului pietonal la funcțiunile clădirii propuse și reducerea traficului pietonal de suprafață, deoarece în prezent intersecția Răzoare prezintă trafic rutier intens, aceasta fiind punctul de convergență a cinci artere principale din București (Bulevardul Geniului, Șoseaua Panduri, Drumul Sării, Strada Progresului, Bulevardul Timișoara).
Din punct de vedere funcțional, turnul propus găzduiește pe lângă funcțiunile principale de birouri și hotel, o zonă de SPA, un restaurant cu Sky BAR, un Bistro la nivelul parterului, săli de conferință modulare cu foayer, spații de odihnă/relaxare și spații de primire/recepție. Suplimentar, la nivelul terasei ultimului nivel s-a prevăzut o zonă de agricultură urbană care deservește restaurantul de la etajul al 25-lea.
La nivel subteran au fost realizate 650 de locuri de parcare, spații tehnice și de depozitare care desevesc funcțiunile turnului și spații comerciale care deservesc legătura dintre stația de metrou și terenul studiat.
Din punct de vedere energetic, traforul care definește volumul clădirii are rol de umbrire a fațadelor și de reducere a schimbului de căldură interior-exterior. Zonele expuse luminii solare vor fi dotate cu ferestre cu celule fotovoltaice integrate, iar pentru creșterea eficienței energetice a turnului, s-au prevăzut la nivelul acoperișului platformei comerciale și a turnului, 320 de metri pătrați de panouri fotovoltaice.